fredag 13. august 2010

Ferieminner....

Det regner ute og jeg koser meg inne med en varm kopp kaffe, og ser på bilder fra sommerens herregårdstur til Sverige. Første stopp var Hillringsberg herregård i Varmland, et nydelig sted som jeg vil anbefale på det varmeste. 
Morgenkaffen intok vi i nydelige kurvmøbler på terassen med utsikt over vannet.
På herregården fantes det også et nydelig lysthus helt nede i vannkanten.......
Dette er gode ferieminner som jeg skal leve lenge på,  og ta fram på kalde vinterkvelder.

25 kommentarer:

home 4us sa...

Nydelige bilder!
Vi var også å besøkte en herregård i Sverige, nærmere bestemt Nyhammar Herregård. Fantastisk gård og hage. De hadde også et interiørutsalg i fjøsen. Mye flott å se på.

Gode ferieminner:)

H elle K sa...

Hei Ellen.
Så vakkert, kos deg og ha en flott helg. Prøvde a sende deg en melding på tlf her om dagen, har du ikke fått den?
Kristin

Josefine sa...

God formiddag kjære deg..

Nå har det begynt å regne her også, men fin temperatur heldigvis. Ja hva er vel bedre enn å ta frem ferieminnene og mimre litt...

Nydelige bilder dere har tatt!
En må jo bare kose seg i sånne vakre omgivelser. Tipper kaffen smakte godt både morgen og kveld her ja:))

Har fri i dag, prøver å gjøre litt husarbeid. Håper vi får en sommerlig helg, da blir det båttur.

Ønsker dere en flott helg, varme klemmer

(eddas) sa...

Ser bare helt fantastiskt ut:)Du burde legge ut link til alle de flotte stedene du har vært i Sverige.....
Nyt dagen...selv om det regner....
eddaKlemmer

Prinsesse Elin sa...

Det ser helt fantastisk ut. Jeg elsker slike steder og sitter titt og ofte å ser på bilder av de historiske.
Har vært på stolstrand spa og hotell flere ganger og tror jeg kunne hatt bodd der.

Ikke bare for det er spa. Jeg er forelsket i den gamle delen der Henrik Ibsen har vandret når han ville komme seg bort fra byens mas og kjas...sjøbad vet de, sjøbad...

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Hej Ellen.
Hillringsberg ligger bara någon mil från där vi har sommarstugan, så roligt att du varit där. Är ett tag sen jag var där faktiskt, så fina foton du tagit.
Kramar
AnnaMaria

My home is my Castle sa...

For en nydelig plass...
Skjønner godt du koste deg der :)

Klem,Kari

Tovepia sa...

Det er godt å ha slike flotte minner å se tilbake på når høststormene kommer;) ...og det så virkelig herlig ut der!
Ha ei finfin helg og klem fra meg;)

Besta sa...

Deilig med slike minner som vi kan tenke tilbake på i løpet av vinteren.
ha en fin helg.

klem fra marilyn

liven sa...

en nydelig plass og gode minner å tenke tilbake på når høstmørket faller på!!
her håper vi på en sommerlig helg og ønsker det samme til deg :o)

♥ Pia... sa...

Hejsan..men oj så vackert det var där då..och jag som bara har en och halv mil dit ungefär:)..och har aldrig varit där!!Det blir till att ta en tur dit ut ser ja.. tack för tipset..och trevlig helg..kram..Pia

Lisbeth sa...

Hvor ser det ud til at du har haft en herlig ferie.
Et smukt sted og det lysthus er jo
helt vidunderlig..:-)

Rigtig god weekend fra Lisbeth

Huset på landet sa...

Hei Ellen!
"Snublet" tilfeldigvis over bloggen din... :-) Den er jammen flott.
Så fine bilder! Kan tenke meg dere har kost dere på ferie. Det ser helt fantastisk ut :-)

Ha en strålende helg!

Klem fra Line

Mitt hvite hus sa...

ÅÅÅ for et vakkert sted da Ellen... sikkert mange kosleige minner derfra... så godt å kunne ta de frem igjen når det regner og blåser ute..

her skinte solen opp i ettremiddag og det ble en flott kveld..

ønsker deg en fin helg...

Klemmer Kerstin

Yvonne - Frl. Klein sa...

What a beautiful house!!!!
Have a wonderful weekend,
Yvonne

Nostalgia sa...

så nydelig Ellen! Ja her må det være godt å være :-)
Fantastisk flotte bilder du viser.

Ønsker deg en fiiin helg !
Klem, Nostalgia

June J. Larsson sa...

Svenske herregårder er så vakre! Tviler ikke et sekund på at det må ha vært en herlig og avslappende ferie og at du kan leve lenge på dette i mørke vinterkvelder! :)
Takk for at vi fikk se!

Klem
June
Nostalgi & Skriverier

Synnøve sa...

Nydelig plass du har vært på.
Godt og ha sånne fine minner og ta frem om vinteren.
Så fint og smart det var med voksduk bak hylla di.

Ha ei fin helg
Synnøve

anneskreative sa...

Ser at du har hatt en deilig sommeropplevelse,,,,,
Vi trenger jo litt innput ,,og det bugner det av på slike steder.
Kos deg med minnene og ta høsten og nye prosjekter på strak arm,,,,,smiler.
Ha en fin lørdag.
Klem Anne

Ellinor sa...

Va Fin Herrgård du varit på, själv var jag på Fina ställen i Norge.
Ellinors Hus

Kamomilla sa...

Härliga bilder, fina minnen!

Mia sa...

Tusen takk for det Ellen!!
Gi beskjed om du er i Oslo en dag!!
Klem Mia :)

helle sa...

Åhhh, det lysthus er hvad jeg drømmer om i min have. Præcis sådan skal det se ud, og jeg er alvorligt bange for at det bliver ved drømmen!

Flot herregård, må have været en oplevelse!

Klem Helle

Villblomsten sa...

Ser ut som en koselig tur :-)

Og jeg elsker prikker , så jeg digger både koppene og veggen :-)

Og kjempetøff campingvognfuglekasse , en slik har jeg ikke sett før :-)

Jeg har en liten Give Away på bloggen min , du er velkommen om du vil :-)

nr14 sa...

For en plass:) Lysthuset var helt herlig:) Takk for titten og fortsatt god helg

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin