fredag 9. januar 2009

ny bok...

Norgesglass...et utrolig fint design som passer til mange gjenbruksformål.
Holder orden på kjøkkenet, og er fint å se på.......Norgesglass.


Bestikk krans med prismer passer like godt på kjøkkenet som i spisestuen....
Her kommer flere smakebiter fra boken Sjarmerende Gjenbruk, som kommer ut på Gyldendal forlag den 16. januar.
Jeg vil takke redaktøren vår Ann-Kristin , designer Ingunn, og fotograf Helge for et morsomt, kreativt og hyggelig samarbeid....uten dere hadde det ikke blitt en såååå fin bok.
Turen med hurtigruten var hyggelig og avslappende, og en tur nordover for å oppleve " The nordic light" er absolutt noe å tenke på.
Gøteborg er som alltid hyggelig og med mange små morsomme butikker og kafeer går tiden fort.
Jeg holder på å rydde vekk resten av julen, og må bruke mye av helgen til å forberede besøk av Dagbladet som skal ha en "Hjemme hos" reportasje hos meg på mandag.
Håper dere alle får en avslappende og hyggelig helg!

41 kommentarer:

ENGEL sa...

gi lyd når den repotasjen kommer!!!den vil jeg ikke gå glipp av!!!!!!!!god helg!!!

Tone sa...

Så flott lysekrone! det er lov å herme eller...???
Og lykke til med reportasje da - det blir spennende! Gleder meg til å se!
Ha en fin helg!
tone

anneskreative sa...

Hei!
Så mange små, søte, koselige og praktiske ideer du viser fra boka,,,,gleder meg til og se den.
Lykke til
Anne

Mitt hvite hus sa...

ÅÅÅ så spennende med "hjemme hos" repotage, når kommer den i avisa??

Nydleige bilder... ååå som jeg gleder meg til boken kommer.

Klem Kerstin

Maliva`s verden sa...

Ja nå er det vel knapt en uke så er boka i butikkene?Gleder meg..spennende med repotasje i avisen da.Lykke til med forberedelsene og god helg:O)
Klem fra Maliva

Josefine sa...

Hei og velkommen hjem! Så kjekt å få glimt fra den nye boken..herlige ideer.
Hjemme hos reportasje...da skjønner jeg du må rydde! Så gøy da!!! Skal kjøpe den avisen neste uke da..:) Ønsker deg en flott helg, klem Josefine

Hilde Heimdal sa...

så spennende med den boka da!! Har lyst å kjøpe den da :)

Viola sa...

Så spännande sååååå, verkar vara en bok för VIOLAN, ha en skön helg, klem

Mette sa...

Den boka skal jeg ønske meg til bursdagen min, hvis jeg ikke kjøper den selv før det da...;) (Bursdagen min er ikke før i april, nemlig "SUKK") Jeg elsker gamle ting, huset vårt er fullt av det; arvede møbler, brukte møbler, nyere ting...utfordringen blir å finne en rød tråd for å binde alt sammen, men jeg har noen idéer...:)

Ha en fortsatt god kveld!

Mvh. Mette

Anonym sa...

Nei, så stili det var å lage lampe av norgesglass.

Ha ei god helg.

Sjarmerende GJENBRUK sa...

Hei min venn...se blafre.blogspot.com Jeg tror du vil kjenne igjen noe vi har laget...Ha en fin kveld. Klem Hanna

Ida sa...

Åh, denne boken virker veldig forlokkende! Den skal jeg kikke etter - har akkurat lånt "SY av pledd" - en utrolig god bok med mange gode, enkle og noen mer avanserte ideéer. Absolutt en bok som traff meg der den skulle :) Har prøvd meg på en av "jokerluene" - er ikke helt feridg enda - men jammen ble den søt! Den ligger på bloggen min for noen innlegg siden :)

Dere er kjempedyktige!

Klemmer fra Ida

Ida sa...

Mood of Norway har foresten brukt denne Norges glass ideen som lamper i butikken sin i Bergen - det er utrolig stilig :)

Ragnhild S sa...

Ååååå, så mye fint!! Digget ALT! Gleder meg sånn til loppemarkedsesongen er igang igjen!
Men jeg har sagt det før: den boka di skal jeg kjøpe!!
Ha en fin helg!
Klem

sa...

Å for en koselig blogg du har! Mange fine bilder :)

mali-mo sa...

Gleder meg til å lese hjemme-hos! Så kjekt da!

Atige bilder fra boken, ble litt sjarmert av nOrgesglasslampen jeg da ,)

God helg!

tinemor sa...

Jeg har allerede bestilt boka, og venter spent på at den skal dumpe ned i postkassen!
Så gøy med repotasje i Dagbladet d a.
Når kommer den på trukk? Til neste helg?
Lykke til
Klem

Fru Fryd sa...

Så spennende tider du går i møte!! Ja, som mange av de andre skriver så må du tipse om når artikkelen kommer i Dagbladet, for det er jo kjempe spennende å få titte inn i hjemmet til en kreativ dame.

Jeg har som Ida(kommentar lengre oppe) lagt merke til de flotte lampene(norgesglassen) hos Mood of Norway, og jeg tipset pappaen min om ideen, men nå vet jeg hvilken bok jeg skal kjøpe til ham når han har fødselsdag!! Han elsker gamle ting.

Ha en forsatt fin helg, og god rydding!! :0)

Elisabeth sa...

Hei,

Så artig bok. Den skal eg absolutt kjøpe. Treng litt inspirasjon, og det fikk eg absolutt av å kike innom bloggen din. Lykke til med boklanseinga:)

Dagny- Heim sa...

Må til å kjøpe Dagbladet ser eg
:-) Hugs å sei i frå kva for ei utgåve vi må kjøpe! Lykke til!

Liv Elin sa...

Så spennende med reportasje - skal følge med og ønsker meg denne boken til bursdagen min !
Gleder meg til den kommer !:)

Mia, New Room Interior sa...

Denne skal jeg ønske meg til bursdagen min neste mnd!! Ha en fin søndag! Klem

Mia sa...

Hei,hei Ellen!!!
Tenk at boken snart er ute på markedet,det blir fantastisk!
Gleder meg masse til repotasjen. :)
Håper vi sees snart!
Klem Mia

Ragnhild S sa...

Ligger en utmerkelse og venter på deg på siden min!

Ha en fin dag!

janne - kathrine sa...

Hei, hei.

Så spennende med bokutgivelse da! Flotte bilder du viser fra boken, nesten så det frister til å kjøpe ;-)

Lykke til med lanseringen og ha en fin dag videre!

¨fruTicosus¨ sa...

Hm, russerevy vet jeg ikke akkurat.. Vi er fra 18 - 50+ (hehe).
Ok, nok om det. Jeg skal høre med noen bokhandler her i nærheten om de kan ha boklansering.
Hilsen ¨fruTicosus¨

Landcharm sa...

Dette ser ut til være en virkelig flott bok med mye herlig gjenbruk og gode ideer! Boka skal jeg ha, men må vente litt skjønner jeg...

Vibeke sa...

Hei Ellen!

Så flott å høre at du hadde en avslappende og deilig tur :o)
Ble kjempeglad for at du syntes at det var hyggelig at jeg ville lage et innlegg om boken din og ikke minst at du likte bloggen min også!

Hvis du har noen ønsker ang. et eller annet i forhold til innlegget eller at du har noen andre bilder du vil at jeg skal bruke i tilleg til de du har lagt ut her på bloggen din så send meg en mail vibelien@online.no
Tenkte jeg kunne publisere innlegget på dagen som boken din kommer ut!

Ønsker deg en fin uke!SPENNENDE med HJEMME HOS reportasje :o)

Klem Vibeke

Unknown sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Anonym sa...

Guri så masse kult!!! Jeg linker...og gjett om jeg skal kjøpe boka : )

Heidi-anitha sa...

Har skrevet om deg på bloggen i dag:)

Lykke til med den vakre boken:)

Stor klem White vintage

i et lite rødt hus sa...

Den boka må jeg bare kjøpe, ser kjempe spennende ut. Gleder meg til den kommer ut i butikken:)

Søster1 sa...

Her hiver en av søstrene dine seg på kommentarene... Helt enig at Norgesglass har nydelig design - de er undervurderte! For de som har lyst til å kjøpe noen, kan jeg anbefale Fretex hvor de går for 10 kr stykket!

Millas hem sa...

Jag bara älskar temat i boken, vad spännande det ska bli!
Lampan är ursöt!
Kram Camilla

aase sa...

Gratulerer med boken!!! Gleder meg supermasse til den kommer!!!

Har bestillt for salg i butikken også!!!

Ida sa...

Hei igjen, og tusen takk for fine ord :)

Jeg har vist ett bilde av den tidligere - men da var den ikke helt ferdig - mangler noen pongponger/dusker i sidene! Har improvisert litt med navn på forsiden og en stjerne bak!

Brukte ikke det anbefalte pleddet - men husker det godt - ettersom jeg jobbet på ikea den tiden. Hadde vært genialt å bruke ett flerfarget pledd for å få ulike farger på begge siden :)

Her er uansett link til ett litt uklart bilde :

http://putitinabox.blogspot.com/2009/01/hva-skjera.html

Gleder meg til å kikke i den nye boken din :)

Klem fra Ida

home 4us sa...

Mange artige detaljer:)
Har en utfordring til deg!

Mia sa...

Hei!
Takk for det!! :)
Kunne tenkt meg på messen ja....
Skal du dit?
Mia

Ragnhild S sa...

Hehehe: nånei du, det er TVn som er tingen:) Få av oss som har noe å brilliere med på den fronten:) Vår er skikkelig stor og stygg slik som du sikkert så:)

Mia, New Room Interior sa...

Håper og jeg får den, får tipse mannen ;-) Ha en flott helg! Klem-Mia

Surlands Jem sa...

For en nydelig bok! Og fin blogg :-) Jeg legger den til på blogglista mi.. God helg!

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin