torsdag 6. november 2008

"Kronen " utenfor København



Bilder fra "Kronen" utenfor København....... en butikk som er verdt et besøk.








Speil i alle varianter har de mange av på Kronen, her kommer et lite utvalg av hva jeg ønsker meg til jul. Det er bare å velge å vrake i nydelige "Kaminspeil".



Små tablåer laget av blomster, lys, og porselen som speiler seg er bare vakkert....











Sjalusier i en lys turkis farge med to "kaminspeil" foran gir en fransk "touch" til rommet.



Franske kirkestaker ser vi ikke så mye av hjemme, men her er det flere av dem.



Gamle bakeboller er fantastiske til å bake brød i . Jeg elsker å lage landbrød knadd for hånd, og lar de heve seg i en bakebolle av steingods. Det blir helt himmelske brød, og det er forskjell fra å lage brød i en plastbolle.








Jeg har besøkt en ny og spennende butikk utenfor København...Kronen. Det er en gårdsbutikk og nettbutikk. Mange av tingene er franske og svenske antikviteter.



Inngangen til butikken har en liten sti hvor du blir møt med nydelige ting i sink og Hortensia. Jeg synes bildet har så vakre grå og grønnfarger i seg. her har jo ikke vinteren kommet ennå selv om kalenderen viser November, så har vi mildt høstvær. Roser og Hortensia blomstre ennå.





Tiden går og vi venter på behandling på Rigshospitalet, det vil antakelig skje noe mandag den 17.11, og i mens må vi smøre oss med tålmodighet og håpe på det beste.


Vi prøver å nyte øyeblikket og gjøre det beste ut av situasjonen.












25 kommentarer:

Fru Fryd sa...

Koslig blogg du har med mange flotte bilde. Butikkene du har besøkt i København er kjempe spennende!! Trist å høre at din datter er syk. Ønsker deg masse styrke i en vannskelig tid og masse godbedring til den syke.

Klem

Mitt hvite hus sa...

Såååå mange vakre bilder av flotte ting. En god del av dette står nok på min ønskeliste også.
Koselig at dere kan nyte dagene i slike vakre omgivelser i ventetiden.
Tenker på dere. Klem Kerstin

by Siv sa...

God morgen! Utrolig kjedelig å høre at din datter er syk, vanskelig tid i møte. Man blir utrolig flink å nyte hvert øyeblikk man har med sine kjære... (jeg har erfart dette med min kjære, litt av bakgrunnen på bloggen).
Mange flotte bilder du viser og jeg gleder meg til boken din kommer ut. jeg skal iallefall kjøpe meg en kopi!
Ha en fantastisk flott helg med dine kjære
*Siv*

Magdalena sa...

nydelige steder du har funne i københavn... utrolig mye herlige saker... skulle hatt lastebil, tatt masssssse med hjem...

men eg forstår din datter er syk,- lite hyggelig ! da håper eg virkelig alt går bra, at ho får den rette behandling,- og at dere er ved godt mot...
klem og lykke til~~~

H elle K sa...

Hei, som vanlig lekre bilder. Der var det mye jeg kunne ønsket meg og. Du trenger sikkert å tenke på noe annet i disse dager, og da er det jo herlig å gå å se på så mange vakre ting. lykke til og ha en så god helg dere bare kan ha. Kristin

AG sa...

Takk for tipset:)
Mange fine bilder fra København du viser.
Håper alt går bra med datteren din!

Hilsen fra landet sa...

God bedring... lyspunkt å besøke en slik godbit av en butikk da!

Ida sa...

Så utrolig fine bilder - må være en drøm å få besøke slike flotte butikker!

Igjen, god bedring til din datter! Håper hun får riktig og god behandling som gjør henne fort frisk! Håper også ventetiden slipper å bli så lang for dere - den er kanskje ofte den verste!

Stor og varm klem fra Ida

Anne sa...

Der skulle en jammen ha vært på besøk du, bildene dine frister i alle fall.

Alle krysser vi fingre for din datter skjønner du, dette bare går BRA!!

Ingunn LGF sa...

Så flotte bilder!! Lykke til på Rikshospitalet. *klem*

Viola sa...

Så många fina tips jag får av dig, jag som ofta är i Köpenhamn, nu blir det att besöka denna butik också, ha det så bra och lycka till med dotterns behandlingar, sänder er båda två många kramar från London, är där nu men åker hem ikväll, VIOLA

Brocante sa...

Her følte JEG meg hjemme!!!! Dette må jeg huske til en gang jeg er i København.

Den gamle stil-de svunne tider...VINTAGE sa...

ÅÅÅ, såmye vakkert-er redd jeg hadde gåttamok i den butikken...he,he

Birgitta sa...

Så härliga bilder från Kronen, en riktigt inspirationsbutik, mycket man vill ha därifrån. Speglar gillar jag väldigt mycket och hemma hos mej hänger de lite överallt, svårt att motstå en snygg spegel med lite patina när jag ser en. Är i Köpenhamn några gånger om året, kanske ett besök där inte vore så dumt, tack för tipset. Kramar Birgitta

MODERN COUNTRY sa...

Hei i natten Ellen :)

Sitter her og leser gjennom siste hilsner i bloggen og følte at jeg nåtte ta meg en tur inn til deg. Så triste nyheter det var med din datter. Jeg har dessverre ikke fått med meg så mye i det siste, men vil vise min medfølelse og sende deg en klem. Jeg får alltid vondt i hjertet når jeg hører at andre har det så vanskelig.

Håper du kan nyte litt mens du venter på å få beskjed.
Det er så endelig mye fint å se her inne, og jeg er glad du deler dine besøk.
Ha det så godt, ta godt vare på deg selv.
Jeg håper alt går den rette veien!

Varm hilsen og klem
Aina

Lisemoren sa...

Å så fint det er her på sidene dine. Nå har jeg kost meg med å lete nedover. God bedring til din datter, sender dere gode tanker : )

A Seaside House sa...

Så koselige bilder du viser idag også:) Så trist med datteren din som er syk, håper alt ordner seg!

mali-mo sa...

Nydelige bilder fra Danmark. den butikken hadde nok vært en opplevelse!

Lenge siden jeg har vært innom deg, men husker jeg har fått noen koselige kommentarer fra deg tidligere, jeg er så dårlig på å oppdatere linker, så får skynde meg å legge deg til nå ;)

Håper det går bra med din datter, som jeg forstår er syk fra hva jeg leste under her. Ha en god kveld!

Magdalena sa...

hei, takk for at du kom innom!
har du ideer til mitt vindu ? takker ja for tips...
klem og lykke til med det dere står oppi....

Emmeline sa...

Så nydelige bilder fra Kronen. Jeg har hørt om stedet men har ikke vært der selv. Ble veldig fristet til å dra dit nå når jeg ser bildene dine.
Skjønner at du har en datter som er syk. Varme tanker til deg fra meg, håper det går bra. Klem

Magdalena sa...

TAKKKkkk...
følger med deg
klemmmer~~

Tiril sa...

Så mange fine bilder fra kronen du viser.Her var der masse å bruke pengene på!!
Ønsker alt godt for din datter, masse hilsner fra Tiril.

Anonym sa...

Trevlig blogg...
Tack för en trevlig titt... ; )
/Janne

Ragnhild / Wallas Verden sa...

Hei!
Det ligger noe til deg inne på siden min.
Ha en fatastisk helg.

Silkeline sa...

TUSEN TAKK for så kjempehyggelig besøk hos meg! Jeg liker meg godt her på bloggen din også, så jeg har allerede linket deg jeg.....håper det er greit:)
Så vanvittig mye fint du viser fra denne butikken!! Her var det inspirasjon i bøtter og spann. Jeg suger til meg:)...

Ser under her at datteren din er blitt syk.....så leit, jeg ønsker lykke til og GOD BEDRING!

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin