torsdag 11. mars 2010

Påske egg

Utblåste egg er fine slik de er , man trenger ikke alltid å male dem. Jeg har satt tørkede roser i hullet som blir når egget er utblåst, og litt reinlav i bunnen av eggeglasset er fint.
Egg og påske hører sammen, jeg er så heldig å ha en krydderoppsats som jeg bruker til egg, når det er påske. Det er plass til eggene der glasskrukkene skal være og jeg har alltid saltet for hånden.

Helleborius minner meg om hvitveis, og de er så vakre i eggene. Er ringene til krydderoppsatsen for vide til egg, gjør jeg som her setter eggene i små sandkakeformer.

40 kommentarer:

Fruen sa...

Jeg er meget imponert over deg,nå vet jeg hvordan mine påske egg skal se ut :) aku som dine..med roser i hullet det var så nydelig :)

Tovepia sa...

Nydelig, og du hadde så fine fat til eggene!
Klem fra meg;)

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne sa...

Å guriland so dekorativt☺

Klem M♥

S & E sa...

Så fantastisk flott! Dette var påskepynt etter mitt hjerte. Jeg har aldri vært så veldig glad i gult og har derfro hatt minimalt med påskepynt. Takk for flott inspirasjon!

Minka sa...

Disse var virkelig flotte..har noen gammle egg som må blåses tror jeg...og blomster må handles, dette var virkelig dekorativt..klems

Nostalgia sa...

for et koselig innlegg :-) Så god ide å bruke oppsatsen til egg !

Ønsker deg en fiiin kveld !
Klem, Nostalgia

reSIRIkulert sa...

Tusen takk for ein inspirerande blogg! :o)

Synnøve sa...

Kjempefint fat du har eggene på.
Morsom måte og pynte eggene på.
Ha en fin kveld

Kamomilla sa...

Tack för inspirationen!! :)

H elle K sa...

Hei, så vakkert. Godt å se at du er på nett igjen.
Klem Kristin

Crinoline sa...

Hei,Ellen.Så fint du har pyntet med og i eggene.Stativet er nydelig. Håper alt er bra med deg.Her går dagene i en rasende fart. Holder på i underetg. og med litt annet.Blogging er nedprioritert om dagen.God helg.Klem

Tussi sa...

Det er alltid masse idèer å hente hos deg!
Flott, var det :)

MissMette sa...

Oj... dette var noe av det nydeligste jeg har sett, ang påskeegg!!! H.E.R.L.I.G.E bilder og pyntet - virkelig fantastisk!!! Ønsker deg en flott kveld videre. Klem fra Mette

Josefine sa...

Neimen så nydelig dette var Ellen!

Kjempekreativt med eggene på krydderstativet. Og så nydelig det var med roser på eggene:)

Ja nå nærmer det seg påske, ikke mange ukene igjen nå...

I morgen tidlig drar jeg på fjelltur med en venninnegjeng. Da blir det litt turgåing, masse sying og god mat og drikke:))

Ønsker dere en flott helg, stor klem

Anita fra hjerterommet sa...

utrolig stilig, med de krydderoppsatsene med egg i:) Og så vakre eggeglass du har i sølv.. åååå sikle sikle;)

Marit sa...

Så nydelig - tror det er de vakreste påskeeggene jeg har sett! Enkelt og stilig. Og eggeoppsatsen - kjempefin! Utrolig hva du kan finne på og få til!!!
Klem Marit :o)

Mitt hvite hus sa...

så flott dette var Ellen... stilig med eggene i krydder stativet ditt...

ja julerosen er vakker.... min har nok ikke tålt vinteren...

Ikke lenge til påske nå ...et par uker igjen så er vi der...

Klem Kerstin

Anonym sa...

Hjelp så vakkert Ellen - kan jeg få de eggeglassene på første bilde i bursdags-gave eller,fnis!
Ha en koselig kveld, klem Hege.
PS!Får snart krampe i armene,må vel ønske meg strikkemaskin snart..!

Les Cotrions sa...

Enchanting Easter decorations! Gorgeous china and silverware!
Happy week end!
Vale

Alvas Hobby og Garden Bird sa...

Åååå, så vakkert det ble med roser i eggene!!
Det var en flott ide:)
Jeg har plantet karse i eggeskall, men dette var bare lekkert!
Koselige bilder.
Fin fredag til deg!

Ragnhild sa...

Såå NYYYYDELIG!!:) Utrolig lekre fat du har:)

Ønsker deg ei riktig goood helg:)
Og takk for flott inspirasjon hele tiden:)

helle sa...

Bedårende og dejligt påskeinspiration.. de små juleroser i udblæste æggeskaller er en yndig ide!

Rigtig god weekend til dig!

Helle

Pia sa...

Nu måste jag ta mig en loppisrunda, för att fynda något lika snillerikt till äggkopp som du gjort!
Det är ju fantastiskt vackert!!! var kommer alla dina idéer i från????

Ha en riktigt trevlig helg!

Landcharm sa...

Så utrolig søte, og en fin idé. Ønsker en fin helg!

Fågel Blå sa...

Åhhh så underbart vackert du gjort md dessa ägg!
Så ljuvligt!
Ha en fin Söndag!
Kram Kathrine

anneskreative sa...

Godt å se at det er "liv" i deg igjen,,,,smiler.
Så lur ide og bruke eggeskal som blomter vaser,,,,,det har ikke jeg tenkt på.
Ha en fin uke,,,,og kos deg med påskepussel.
Klem Anne

Tiril sa...

Så nydelige og så fint plassert, bare å komme på, jeg er imponert, takk for ideen...

Tino sa...

Så vakkert og dekorativt dette var. Takk for tips og inspirasjon.
Ha en fin kveld videre!
Klem T

Viola sa...

Vilka ljuvliga bilder, och så vackra ägghållare, älskar ju saker från jugendtiden, ha en bra vecka, kram

Ruths datter sa...

Du er så kreativ.Kjempefint dette du lager i dag.
Klem

idémakeriet sa...

Ja äggen är härliga som liten vas till små blommor.
Härliga bilder du visar.
Ha det gott i vårsolen.
Klem Gerda

Grip dagen sa...

Søren klype... Jeg så et slikt stativ - uten krydderglass på Fretex. Tenkte at det ikke er lett å finne glass som passer oppi, og gikk derfor tomhendt videre...

Jeg tenkte ikke på egg...

Det var en yndig innlegg denne gang. Sarte farger og supre idèer.

Jeg har maledag idag. Maler småmøbler i en dus, gammeldags grønnfarge. Samme som du har på tallerken på det øverste bildet ditt.
Jeg blir helt gira av å se den fargen der -...hvis ikke det er malingslukta som er litt intens da...?

Vårlig hilsen Marit

Agnes Maria sa...

Hej !

Men så dekorationer du gjort! tack för alla fina tips man får.
Ha det gott.
Klem Åsa

Anonym sa...

Gratulerer Ellen ! - du vant trekningen på min Giveaway :-D
Sender du meg din adresse på mail - så skal jeg sende deg gaven så fort jeg kan :-)
Ha en fin søndag , klem Hege.

Camilla sa...

Nydelig pynt, lekker og delikat.

Håper søndagen er fin!
Klem C.

Bitteliten sa...

Så sant, så sant - vakre egg :)

Ha en fin søndag!

Tone sa...

så flott!!!
en knallbra idè! - skal jammen kjøpe med meg miniroser når vi drar til seters og gjøre akkurat dette her... - noen egg med karse og noen med små rosa roser...!
Jeg har også kjøpt knøttsmå egg, og de ligger alltid i en skål med litt høy og mose, - det ser også fint ut!


God påske!

Monica sa...

dette var en super ide, syns det var helt aldeles nydelig og dekorativt og helt i min smk. Er liksom ikk helt for de der gule påskekyllingene og malte eggene jeg, stritter litt imot. Eneste jeg setter frem av dete r selvfølgelig det som prinsessa har laget til meg, ingenting er vakrere enn det. Men dette var iallefall skjønt. takk for inspirasjo og ide. klem monica

Anonym sa...

Hei Ellen:-)
Reiser bort noen dager , men ville ønske deg en fin helg:-)
Har ikke hørt fra deg ang. din vinner lykke, men går ut fra at du har det travelt, he he!
Sender deg gaven så snart jeg får adressen din på mail etter helgen:-)
Kos deg , klem Hege.

Cecilia sa...

Så nydelig!!! jeg har plantet karse i eggeskall samt hatt stemorsblomst i ... men dette var en klasse for seg selv! Kjempe lekkert!!!!

Ha en fin dag.
Klem

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin