onsdag 9. oktober 2013

Høst.....

Fotograf  Helge Eek og jeg  er veldig fornøyde med å ha laget omslaget til Boligdrøm nå i Oktober.
Bladet er spekket med herlige "hjemme hos"  reportasjer fra Reidun som driver butikken På Låven, og  huset til Vibeke og  Ole Petter. Du finner også mye koselig hageinspirasjon, og gode oppskrifter på glassmestersild og røkt makrell i bladet.

Jeg elsker den gamle hagehusken min, og nå om høsten er det herlig å sitte der med et strikketøy og en god kopp te.
 Bruk helgen til å lage en koselig høstfest i hagen, lag en raus kjele med løksuppe og bak en herlig eplekake.
Server varm solbærtoddy og eple te  til.

Løksuppe:
5 løk
3ss. smør
1,3dl vann
1 buljongterning
Salt og pepper
1/2 ts. timian
3-4 dl nyrevet ost
4 loffskiver
Skrell løken og stek den i smør til den blir blank. ( på svak varme ca 15 minutter)
Hell på vann, salt, buljong, pepper og timian, la suppen koke under lokk i ca 25 min. Rist loffskivene og fordel suppe i fire ildfaste suppeboller. Gratiner suppen ved 250 grader i ca 7-10 minutter



4 kommentarer:

Monika sa...

Hej!

Vilken fin och inspirerande blogg! Tack för receptet på löksoppan. Den måste jag testa!

Må så gott!
Hälsningar
Monika

Mitt hverdagsliv sa...

Så fin høstinspirasjon. Løksuppe er kjempegodt.
Bolig Drøm skal jeg kjøpe ved første anledning!

Vigdis

Anonym sa...

Skjønner godt at du elsker hagehusken din Ellen.. Det hadde jeg gjort også!
Herlig at vi fortsatt kan nyte dagene ute.. Har høstet inn epler og skal bake eplekaker i morgen. Deilig å ha i fryseren!
klem Laila

Ruths datter sa...

Spennende med ny bok igjen. Vakre og stemningsfulle bilder her.
Klemz

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin