søndag 8. februar 2009

..."hjemme hos" reportasje i Dagbladet.

Her kommer noen bilder som ble vist i Dagbladets reportasje: Gjenbruksstasjonen, hjemme hos meg forrige søndag.
De fine bildene her er tatt av Nina Hansen og journalisten var Tine Faltin, vi hadde en morsom og fin formidag sammen.

Detaljer fra lysekronen laget av farmors gamle rosekopper...


Utslagsvasken er fin til å plante i, og nå i vintermørket lyser treet opp med små lyspærer.

Fruktkasser i tre er dekorative med mose, kongler og blåbærlyng.




En rusten og godt brukt spade ønsker velkommen.......KOM INN DA VEL!

Kjøkkenet mitt med gammel vedkomfyr og gjenbruk av gammel og patinert murstein, kurver og lys er også med på skape god stemning i kjøkkenet.

Alle foto Nina Hansen
Jeg bor i et virkelig gammelt hus hvor vi har vært opptatt av gjenbruk lenge. Bjelker, dører og murstein er pusset og tatt vare på med møysommelig arbeid og kjærlighet.
Huset som er fra slutten av 1700 tallet innbyr til varsom restaurering og omtanke.

Gode råd for gjenbruk:

Bruk nostalgiske gjenstander som har en historie å fortelle

Norgesglass har fantastisk design som kan brukes til mye.

Ta fram arvesølvet...og bruk det!

Gamle broderier og damaskduker er uvurderlig .

Bland grovt og fint...det gir spennende kontraster.

Lykke til!

34 kommentarer:

moa sa...

hei -
jeg leste reportasjen i dagbladet, dn var veldig fin.Du hadde et veldig sjarmerende, varmt og personlig hjem..Jeg fikk hilst på din medforfatter av boken,Hanna på bloggtreffet fredag..Jeg kjøpte boken deres, og jeg må si dere imponerer, et utrolig flott stykke kreativt arbeid..og den inspirerte meg så mye, i flere retninger!
Hilsen fra en veldig fornøyd leser av boken, sjarmerende gjenbruk - Moa:0)

My home is my Castle sa...

Så moro å se :)
Vet du om reportasjen ligger ute på nett ?? Skal jammen gå inn å se ;)
Nyydelig hjem du har...

Klem,Kari

Mette sa...

Så fint du har det hjemme! Elsker den vakre løden i treverket og den flotte teglsteinsmuren! Kan jeg spørre hva dere har satt inn gulv og vegger med? Eller er det rett og slett tidens tann som har gjort det arbeidet!?

Tror ikke jeg klarer å vente til bursdagen i april når det gjelder boka deres;o) må visst best. den som en før-bursdagspresang til meg selv...

Mia sa...

Herlige bilder fra reportasjen og fra hjemmet ditt! Jeg er mekig imponert over alle idéene du har til gjenbruk, og at huset er varsomt restaurert med mye gjenbruksmaterialer høres så bra ut. Jeg har fortsatt ikke fått skaffet meg boken, men den er på ønskelisten, så klart.

Victoria sa...

Wow så kult!
Og du er kul, og da er jo jeg litt kul siden jeg kjenner deg :)
Kult!

Viola sa...

Vilket underbart hem du har...vasken med planteringen ute helt ljuv´lig, kan du inte göra en lämk till reportaget så man kan gå in och titta, önskar dig en fin vecka, det verkar som boken kommer att göra succé, såg att ni fanns med i vackre hjem, ha en fin vecka, kram coh lycka till med försäljningen

Monica sa...

så koselig du har det hjemme, det var noen utrolig flotte bilder også!! jeg har endelig fått bestillt meg boken deres, og gleder meg kjempemye til den kommer. Har hørt så utrolig mye positivt om den!! den blir kjempekjekk å ha i samlingen! ha en videre flott dag

Mitt hvite hus sa...

Wow så vakkert, så sjarmerende hjem du har. Jeg drømmer om å finne en slik vask en dagO=)

Dette liker jeg!

klemmer Kerstin

Maliva`s verden sa...

Hei,så nydelige bilder og hjem du har.Ja nå har jeg kost meg med boken deres i helgen.Jeg var jo den heldige vinner,så ekstra hyggelig å få hilse på Hanna på bloggtreffet...Savnet deg da...Ønsker deg en fin uke:O)Klem fra Maliva

Ragnhild / Wallas Verden sa...

Å men det såg flott ut hjemme hos deg. Gammelt hus med mye sjel og sjarm. skikkelig korlig. Også så kjekt med reportasje i avisen da:)

Ha en fin dag
klem

Brocante sa...

Hei og takk for at du delte disse bildene med oss! Herlig med et så personlig hjem! Her var det masse sjarm og ikke minst gjenbruk av materialer ser jeg. Lysekronen fra boken (med kopper) er altså i ditt hjem? Den har jeg sansen for. Deilig med et hjem som ikke bare er hvitt! Igjen - synd du ikke var med på fredag!

Synnøve sa...

Så sjarmerende og personlig hjem du har:)

Jeg falt for spaden på trappa:))

ha en fin dag:)

Borte Bra - Hjemme Best sa...

Det er så spennende å sjekke ut bloggen din :) Jubel når jeg oppdager nye innlegg :)

Give me more! ;)

Ha en flott uke!

:)Anette

Randi sa...

Her var det utrolig mye spennende. Det er moro å se hvordan du blander ting samens så det blir sjarmerende og fin stemning. Det huset ditt må jo være en drømmebolig, kunne godt tenkt meg ett dypdykk her ;-)

Ha en fin ukestart

Christine Louise sa...

Så nydelig hjem du har :) Så koselig..
Takk for alle tips du kommer med :) Det trengs hehe :)

Haust sa...

Nydelege foto, og heimen din ser kjempespanande ut!

Ha ein god dag! :)

home 4us sa...

Kjempeflott hjem du har og mange gode tips til gjenbruk. Har ennå ikke fåptt tak i boken deres, men den skal jeg få tak i:)

Anniche ♥ Annas Rom sa...

Så flott det ser ut hjemme hos deg !! Imponerende at du bor i ett så gammelt hus:)) Håper jeg får se mere ;)) klem A o

Sivs hus sa...

Hei, Herlige bilder fra huset ditt. Håper det er ok at jeg har lagt deg til min blogliste. Ha en god kveld. Klem Siv

Fru Fryd sa...

Så spennede og flott hjem dere har. Her kan en se at det er en kreativ person som bor. Skulle svært gjerne ha kommet innom en tur, og vandret rundt og sett på alle de vakre detaljene. Ja, gamelt og nytt skaper sjel og hygge i et hjem!!

Ha en fin uke. Her vest koser vi oss med aketur og skiturer i måneskinnet

Glitter och Marsipan sa...

Så fina bilder från ditt hem.
Och vad fina tips du ger.
Jag gillar verkligen kandelabern.
kram Anette

Sivs hus sa...

Hei, Ville sende en hilsen og takke for den flotte boken dere har laget. Den er et funn for alle oss som elsker gjenbruk. Har i dag lagt ut omtale av boken på www.sivshus.blogspot.com :-)

Anonym sa...

Nei så moro å se! Jeg likte velkomstspaden din veldig godt :)Den var skikkelig fin!

Du har en veldig fin blogg :) Hilsen Mette

Landcharm sa...

Jeg så reportasjen, og den var veldig fin. Syntes jo at jeg har "hilst" på deg nå.

Josefine sa...

Hei

Kjempestilig med reportasje..og bildene er jo så flotte:)

Må bare si at det hjemmet ditt ser helt fantastisk ut. Så sjarmerende, røft og romantisk, virkelig et hus med sjel.

Jeg har også alltid likt gamle ting..det har mer liv liksom. Men må si at jeg fikk et skikkelig kikk når boken deres kom. Den kommer nok til å forandre noen hjem etterhvert:)

Gleder meg til å følge bloggen din videre..den er så inspirerende!

Ønsker deg en fin uke videre, klem

Guttemamma sa...

FOr et fantastik hjem du har!! gLEDER MEG TIL BOKEN KOMMER I POSTEN...KLEM FRA aNETTE oj capslock

Bitteliten sa...

flotte bilder! Lekkert hjemme hos deg!

lavendel mio sa...

En veldig fin repotarsje i dagbladet.
Den taklampen var rålekker:)
Ha en fin kveld:)

mali-mo sa...

Veldig inspirerende innlegg, skulle virkelig fått med meg den reportasjen da! Kjempelekre bilder, og jeg aner liksom at hjemmet ditt er et sted man kan falle i stver over vakre detaljer og beundre gjenbruk gjort på en vakker måte. Kjempeflott!

Landstil sa...

Hei
Gratulerer med ny bok! Vi bestilte den på messen og går nå og venter på den slik at vi kan få lagt den ut for salg i nettbutikken:)
Og så flott hjem du har!!! Imponerende.Vi to må nok snakke mere sammen. I forbindelse med messeturen til Danmark var vi innom Jeanne darc Living og som du nok har fått med deg har de startet nytt magasin. I den forbindelse skal jeg begynne å lage interiørreportasjer fra Norge til magasinet. Bare sånn i tillegg til å drive Landstil da:)Dette blir bare innimellom og når jeg har tid.Ser her at det kunne vært interesant å lage en fra ditt hjem. Jeg jobber med en meget dyktig fotograf. Hvis du er interesert hadde det vært fint om du hadde sendt meg noen flere bilder fra huset ditt! Det haster ikke, jeg setter ikke igang før til våren, men du kan jo gi meg en liten tilbakemelding.
Mange hilsen Tone

Missfryd sa...

Veldig stilig hjemme hos deg. Har nettopp kjøpt boken og bare digger den. Dere er SÅ flinke!
Ønsker deg en god helg.

Anna Lisa sa...

Fin blogg med mange fine tips og inspirasjon. Ønska meg boka di.
Ha en fin helg!!
klem

Anna Lisa sa...

Fin blogg med mange fine tips og inspirasjon. Ønska meg boka di.
Ha en fin helg!!
klem

Anonym sa...

Hi Ellen,
Great to have a photojournalist in your house. They dó know where to find all the pretty things...
Have a nice weekend!

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin