mandag 25. august 2008

Gave og interiørmesse











Jeg har lagt bak meg en travel uke og helg med mange sosiale "happeninger". Tidlig i uken var jeg på høstfest på Gyldendal forlag. Der var det rødløper, champagne og flere kjendiser.Vi fikk presentert høstens bokliste med flere spennende tittler. Mine interesser er som dere skjønner mest om interiør, hage og mat, og den boken jeg falt mest for er:Kjærlighet, oliven og timian, av Anna bergstrøm. - En fantastisk kokebok/livstilsbok.
På fredag var det besøk på gave og interiørmessen på Lillestrøm, - der var det som det pleier masse inntrykk av farger, former, trender, og mennesker.
For de som er opptatt av hva som kommer til neste år, var mitt inntrykk at re-design,gjenbruk, pels, myke tekstiler og fairtrade produkter er i tiden.
Det er fortsatt fargene grått som gjelder, og sink har nok tatt over for fattigmannsølv.
Nostalgi er fremdeles i vinden, og kopier av gamle bilder, etiketter, og relgiøse motiver og "aftenbønn" var å se.
Når det gjelder "juleting" var det få nyheter, Sia hadde ikke fornyet seg mye, og forskjellige nummer til å feste på adventslyset kan brukes neste år også.

9 kommentarer:

Kardemomme sa...

Så mange fantastiske ting! Er de tovede tingene fra "En Gry og Sif"?
Jeg har en del av tingene deres..En stor tovet kurv, et stort teppe og flere juleting!
VELDIG fint altså!!
Fikk lyst til å sette i gang og tove med en gang!
Boken "Kjærlighet Oliven og Timian", har jeg hatt noen år og oppskriftene er gode og blir alltid vellykket! Jeg har også boken "Vintergleder" av samme forfatter..Veldig vakker!
Ha en fin dag der ute på Jeløya..
Er ørlite grann sjalu på at du bor der ;)Jeg kjenner godt til Ramme gård, som er et typisk sted for rusleturer i helgene :)
Klem fra Kardemomme :)

Mitt hvite hus sa...

Hei ellenO=)
Først må jeg takke for den hyggelige hilsen hos megO=)
Det varmer godt med slike tilbakemeldinger.
Så kjekt å høre at gjennbruk og sink vil fortsette!

Leste i et tidligere innlegg om at du holdt på å lage bok. Kan jeg spørre hvilken bok. Eller kanskje du ikke kan fortelle det enda?
Men så utrolig spennende uke du har hatt da. Selv om det nok er slitsomt også. Nå skal du sorterer alle inntrykk!

Ønsker deg en riktig fin dga videre:O=)

Klem Kerstin

anneskreative sa...

Hei!
Og takk for hyggelig hilsen.
Mye fint du har vist fra messa,,,,er så fasinert av de tovede steinene,,,har forsøkt å herme,,,men resultatet ble ikke like proff,,,må nok øve litt.
Lykke til med ny bok,,,gleder meg til du gir oss en smakebit.
Ha en fin mandagskveld
Anne

Anniche ♥ Annas Rom sa...

Flotte messebilder , liker så godt det porselenet !! VIL HA!!

Spennende med messer iallefall :)

-NÅR du har tid så må du titte innom meg , en overraskelse venter !! klem A

Viola sa...

Hejsan, vilka härliga bilder. Vad mycket roligt du har fått varit med om , mässor unerbart och bara gå omkring och njuta av allt det vackra. Ha det så bra i veckan, många kramar från Viola

Mitt hvite hus sa...

Hei !
Jeg kjenner jeg gleder meg masse til boken din kommer ut på markedet=)

takk for hyggelig hilsen hos meg=)

Klem !

Prinsesse Elin sa...

Det porselenet har jeg virkelig tro på. Alvene/ feene som er på det er så nydelige. Tenk så kult å hatt disse som vegg stikckers. Gleder meg til å se hva som kommer i butikkene jeg:O)

Anniche ♥ Annas Rom sa...

Hei Ellen :)

Nå må du få sendt meg meg adressen din så jeg kan sende deg en liten oppmerksomhet !!
annichedesign@gmail.com

Du, nå så jeg jo at du bodde på Jæløya , nyyydelig sted ! Jeg har vært myyyyyyye i Moss oppigjennom . Hra jobbet i skoverden , og vært i Moss ofte .
Refsnes Gods har jeg bodd maaaange ganger , så nydelig der !!

klem A

Betty sa...

Även din blog var jättefin ! Varmt välkommen tillbaka till min igen .
Kram Betty !

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin